HandMade

Interviu cu Roxana Blaga, autoare de tutoriale DIY Maison Zizou

28/02/2021

Tutorialele DIY, ca și obiectele handmade, sunt în vogă. A lucra un astfel de obiect poate fi amuzant, util sau profitabil (ori toate 3 la un loc). Unii dintre creatorii HandMade duc hobby-ul mai departe, către un alt nivel: atunci vorbim despre artă și frumos. Însă alții se mulțumesc să își ocupe timpul liber cu ceva haios, făcând diverse lucrături care își găsesc repede un loc în spațiu și un rol.

Totul bine și frumos, dar ce te faci când îți lipsește îndemânarea și imaginația?

Canalul video Maison Zizou este fix răspunsul celor mai puțin pricepuți la asemenea lucrări handmade.

Roxana ne spune mai multe:

  1. IKY: Salut Roxana! Am văzut canalul tău de YouTube și primul lucru care mi-a atras atenția a fost abundența de culoare în tutorialele tale DIY. Cum te reprezintă pe tine Maison Zizou, în ce mod rezonezi cu tematica acestei colecții video?

Roxana: Am început fără a avea o identitate vizuală foarte clară pentru Maison Zizou, însă pe parcurs ce filmulețele s-au înmulțit a devenit evident stilul, iar publicul a rezonat foarte bine cu abundența de culoare și tematicile alese. Ținând cont că identitatea vizuală s-a dezvoltat organic, pot spune că mă reprezintă, iar handmade-ul este una dintre pasiunile mele.

2. IKY: De ce tutoriale DIY și nu altceva, ca  tematică? Pentru tine, Maison Zizou a fost Ideea, sau una din variile idei de proiecte pe care le-ai avut în acea perioadă?

Roxana: Am colaborat cu proiectul ReciclareCreativa.ro încă din 2012 și am început prin a participa și apoi coordona ateliere creative, prin a dezvolta tutoriale foto pentru site și social media. Astfel, pasiunea pentru DIY a prins rădăcini și pasul către tutoriale video a venit natural. Deși aveam mai multe idei, am ales sa mă focusez pe Maison Zizou pentru a-mi folosi toată energia cât mai constructiv.

3. IKY: Cum îți selectezi tematica fiecărui tutorial de DIY, cum alegi ce obiect urmează să creezi?

Roxana: Alegerea tematicilor se bazează pe research pe diverse rețele sociale, dar uneori vine și spontan. De asemenea, încerc să urmăresc și preferințele publicului (număr de vizualizări, comentarii, reacții) și să realizez mai multe filmulețe în respectivele direcții.

4. IKY: Dintre cele 275 de videoclipuri câte ai acum încărcate pe canalul Maison Zizou, care îți este cel mai drag?

Roxana: Îmi place foarte mult să realizez tutoriale cu felicitari 3D și chiar am oferit o parte dintre ele cu diverse ocazii. De asemenea, mă atrage și partea de reutilizare și transformare a diverselor piese vestimentare și aș dori ca pe viitor să mă concentrez mai mult și în această direcție.

5. IKY: De ce „Maison Zizou”?

Roxana: Eu am o afinitate pentru limba franceza și mi-am dorit ca numele sa fie în această direcție. Maison (casa) duce la ideea de comunitate, iar Zizou are o rezonanță jucăușă. Așa că a fost combinația câștigătoare 🙂

6. IKY: Care este cel mai de succes tutorial pe care l-ai prezentat?

Roxana: Din punct de vedere al vizualizarilor, filmulețul cu o felicitare 3D în forma de tort a avut cel mai mult succes. În categoria celor mai populare tutoriale se numără măștile realizate anul trecut în perioada de debut a pandemiei, alte felicitări 3D sau semne de carte.

7. IKY: Cum ai reușit să păstrezi o constanță a publicării de tutoriale video DIY, timp de aproape 5 ani? Ce anume te-a motivat să depășești primele încercări, și ce te-a încurajat să continui? Vei mai publica, să zicem, încă 5 ani?

Roxana: Fiind o fire perseverentă și focusată pe rezultate, știam că succesul nu vine imediat și este nevoie de munca constantă, încercări și erori din care poți crește. Primul an necesită cea mai multă răbdare pentru că abia atunci încep să se vadă primele rezultate. Voi continua să public cât timp găsesc plăcere în această activitate și munca îmi este apreciată de ceilalți.

8. IKY: Ce ne poți spune despre monetizarea canalului de YouTube Maison Zizou?

Roxana: Este important de menționat că, de când am creat eu canalul, regulile YouTube s-au schimbat constant, cu impact direct asupra monetizării. Chiar în anul în care am început, regulile noi impuse au prelungit eforturile pentru a putea intra în programul de monetizare (mai multe vizualizări și mai mulți abonați necesari). Pe parcurs au apărut și alte reguli cu impact direct (monetizare redusă pe videoclipurile destinate copiilor, impozitarea directă pentru vizualizarile din SUA).

9. IKY: Care sunt recomandările tale pentru un novice care se gândește să-și „încerce norocul” creând un canal de YouTube?

Roxana: Cel mai important este să pornească de la o pasiune și să nu se descurajeze dacă rezultatele nu apar imediat. Pentru a reuși este nevoie de constanță în muncă, cercetare pentru dezvoltarea de conținut, identitate vizuală, adaptarea la cerințele publicului, dar și urmărirea trendurilor în domeniu.  Alte elemente importante sunt legate de dezvoltarea componentei de SEO sau organizarea primei pagini a canalului, ca prim impact cu publicul (playlist-uri, banner, poza de profil).

10. IKY: Din punct de vedere tehnic, este dificil sau ușor să creezi clipurile video? Ai nevoie de tool-uri profesionale high-end, sau te poți descurca și mai simplu/ieftin?

Roxana: Am început foarte modest din punct de vedere tehnic (Windows Movie Maker, un aparat foto de buzunar – Nikon Coolpix L31 de 16MP și un trepied improvizat). Treptat, am investit mai mult în echipament, iar acum folosesc iMovie pentru editare, un aparat foto Sony RX100II și un trepied profesional. Pe viitor doresc sa aduc îmbunătățiri mai ales pe partea foto-video și lumini.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply